Viva la vida bonitaaaa - Reisverslag uit Isla Mujeres, Mexico van Willeke Hartmann - WaarBenJij.nu Viva la vida bonitaaaa - Reisverslag uit Isla Mujeres, Mexico van Willeke Hartmann - WaarBenJij.nu

Viva la vida bonitaaaa

Door: WIlleke Hartmann

Blijf op de hoogte en volg Willeke

17 September 2017 | Mexico, Isla Mujeres

Helloo, daar ben ik weer :)

Twee weken geleden is Koen eindelijk aangekomen in Cancun en op woensdag ben ik samen met May en Timo in de ochtend naar Cancun gegaan. Vanaf Cancun hebben we de ferry naar Isla Mujeres genomen, een klein eilandje dicht bij Cancun. Het was een super mooi eilandje met witte stranden en super helder water. De eerste dag hebben we wat gesnorkeld, gechilld en 's avonds lekker gegeten. Erna vonden we een bar aan het strand waar alle 'backpackers' waren en iedereen ging helemaal los haha. De dag erna hebben we een golfkarretje gehuurd aangezien dit ongeveer het enige transportmiddel op het eiland is. We zijn, in een halve dag, het hele eiland rond gereden met z'n vieren. Eerst stopten we bij een schildpadden sanctuary. Hier waren honderden schildpadden te zien van baby's tot volwassenen. Er waren zelfs een paar haaien en roggen bij de volwassen schildpadden. Erna reden we naar een gebied waar nog oude ruíne resten van de maya's lagen en zochten we een mooi plekje om te gaan snorkelen. Het water was hier wat wilder, maar het was een goede plek om te snorkelen en er was voor de rest niemand. Na een tijdje kwamen twee jongens aangelopen en bleek dat zij twee Duitse vrienden van May waren. Het was super toevallig want May wist niet eens dat ze naar Mexico kwamen, laat staan Isla Mujeres. 's Avonds hebben we weer lekker gegeten met hen, maar zij moesten de ferry om 22.00 hebben dus gingen ook weer vroeg weg. In het restaurantje was er een band avond en er werd de hele avond leuke muziek gespeeld.

De dag erna gingen Koen en ik richting Holbox en Timo en May naar Cozumel, omdat zij Holbox al gezien hadden. Holbox is een super mooi eiland dat wel iets groter is dan Isla Mujeres. Er wonen vrij weinig mensen en er is ontzettend veel mooie natuur. Koen en ik hebben heel veel gewandeld en geen golf karretje gehuurd, maar te voet kwam je op zo een mooie plaatsen waar je niemand voor uren tegen kwam. Op een gegeven moment zagen we de flamingo's van heel ver weg en de enige manier om dichter bij te komen was met een boot (vanuit het ''centrum'') of via het water. We kozen om drie kwartier door het water te lopen en uiteindelijk stonden we nog maar 30 meter van ze vandaan. Helaas konden we geen foto's maken omdat we onze spullen achter hadden gelaten op het strand.

Het eten op Holbox is super lekker (en voornamelijk de Ceviche en de Lobster). na 3 dagen op Holbox gingen we helaas weer richting huis. Na een lange dag reizen kwamen we om 10 uur 's avonds aan in Merida. Dinsdag moest ik weer om 9 uur op school zijn en Koen heeft de hele dag lekker gechilld, boodschappen gedaan en lekker gekookt. Woensdag zijn we naar het centrum gegaan waar ik pas twee keer was geweest in de afgelopen 6 weken :O Het was super druk en alle groente en fruit kraampjes waren zoooo leuk! Donderdag ging ik weer naar school en is Koen met TImo naar een cenote opzoek gegaan. Dit was geen groot succes maar toch een avontuur. Vrijdag was Independence Day. We gingen weer naar het centrum waar op het Plaza Grande duizenden mensen bij elkaar kwamen. De burgemeester kwam op een gegeven moment en het volkslied werd gezongen. Op het laatste was er super mooi vuurwerk.

We hadden afgesproken met Ushi, die in Cancun studeert, (een meisje van Hogeschool Zuyd) en gingen met haar en 2 vriendinnen naar een bar voor een paar drankjes wat super gezellig was! Om 2 uur 's nachts wilden we een bus nemen naar huis maar we hadden geen idee waar en hoelaat deze zou vertrekken. Uiteindelijk hebben we een Uber gepakt met 4 andere mensen. We zaten met zijn 7en in een auto wat bijna niet te doen was maar toch een leuk avontuur. Zondag zijn we naar het strand in Progreso gegaan waar de langste pier van de wereld is. Het was heel erg druk maar heerlijk om weer in de zee te zwemmen.

Nou schatjes, ik moet echt gaan studeren voor 2 examens dinsdag dus see you soon!!

• 19 September 2017 - 08:18

Marlou:

Hoi willeke..... fijn om weer even iets van je te lezen. En gezellig dst koen eris

• 19 September 2017 - 09:41

Nathalie :

Heeeel leuk om te lezen willie! Zo te horen zit je echt in een super mooi gebied: schildpadden, flamingo's, strand etc... Succes met je examens en hoop je snel weer te spreken, groetjes van Ruben en groetjes daar, love you!

• 24 September 2017 - 18:10

Diana:

Aaaaah wat leuk allemaal zeg:):) Studeer ze!