Bacalar & The Awesome South - Reisverslag uit Chiapas, Mexico van Willeke Hartmann - WaarBenJij.nu Bacalar & The Awesome South - Reisverslag uit Chiapas, Mexico van Willeke Hartmann - WaarBenJij.nu

Bacalar & The Awesome South

Blijf op de hoogte en volg Willeke

25 November 2017 | Mexico, Chiapas

Helowa schatjes, long time no see. Het is allemaal zo druk geweest dat ik helemaal niet meer gedacht heb aan schrijven voor jullie. Maar dat betekent niet dat ik niet aan jullie heb gedacht <3

Deze blog gaat een hele tijd terug naar begin Oktober. Koen en ik gingen naar Bacalar met een studenten organisatie. Bacalar ligt vrij zuidelijk in de staat Quintana Roo. Het is ongeveer 7 uur van Merida rijden. We kwamen om 7 uur 's ochtends aan moesten nog een uurtje wachten voordat we ook maar iets konden eten.. Het was een heel mooi en rustig stadje met lekker eten.

Na een korte stop hier, reden we met de bus door naar een grote cenote. Dit was echt de mooiste cenote die we tot toen gezien hadden met ontzettend helder water. Als je boven op de berg stond kon je de rivier ook mooi eromheen zien. Na een tijdje hier te hebben doorgebracht gingen we naar los Rapidos. Dit is een stukje rivier waar de stroming heel sterk is, maar door touwen die aan beide zijden zijn vastgemaakt, kon je er zwemmen en snorkelen. Het was echt ontzettend mooi en ook wel cool. 's Avonds hadden we een feestje op de camping op een mooie pier :)

De dag erna gingen we naar Mahahual, dit plaatsje lijkt wat op Tulum maar dan minder toeristisch. We hebben een boottochtje gedaan om te snorkelen dicht bij het rif en weer mooie schildpadjes gezien. Voor de rest was hier niet veel te doen behalve een heel mooi strand en een hele mooie zee.

Na dit weekend was het tijd om weer naar school te gaan. Ik moest weer 2 hele lange dagen naar school (hihi) en toen was het alweer tijd voor de volgende trip. Ik heb heel erg naar deze trip uitgekeken omdat we naar een heel ander soort natuur gingen. We gingen naar Chiapas (staat in het zuiden) met de bus en onze eerste rit was 7 uur naar Palenque. Palenque is een klein stadje met weinig bezienswaardigheden maar hier zie je wel hoe mexicanen leven. De huizen waren oud en niet afgewerkt maar het is heel mooi om te zien hoe blij deze mensen zijn met was ze hebben.

We hebben Roberto Barrios bezocht wat super mooie watervallen zijn midden in de jungle. We worden rondgeleidt door twee kleine jongetjes en liepen onder watervallen door en zijn zelfs van eentje afgegleden. Koen was zo gek om ook nog van eentje af te springen. Na twee dagen gingen we met een klein busje naar Agua Azul en Misolha wat ook weer hele mooie watervallen, met ontzettend mooi water, zijn. Agua Azul was super groot en na 2 uur lopen hadden we de hoogste waterval pas bereikt.

Na deze watervallen vervolgde onze reis naar San Cristobal, een stad hoog in de bergen. De uitzichten waren erg indrukwekkend aangezien de weg naar deze stad volledig door de bergen gaat. We zaten op een gegeven moment op zo een hoge hoogte dat ik het aan mijn oren voelde haha.

San Cristobal is een heel gezellige stad met veel toeristen maar het voelt nog steeds mexicaans en niet gewesterniseerd ofzo. We hebben de eerste dagen de stad verkend, naar uitkijkpunten gelopen en lekker gegeten. Dan kwam de dag toch eindelijk, IK mocht weer gaan paardrijden jeeeeeej. We gingen eerst met een klein busje naar een nabij gelegen dorpje en toen moesten we een taxi vinden om op de ranch te komen waar we zouden gaan paardrijden. De taxi viel bijna uit elkaar, maar hij heeft ons boven gebracht. Ik denk dat we 2 km in een half uur hebben gereden haha. De ranch was super mooi, de mensen waren heel erg aardig (Frans & Amerikaans) en de dieren zagen er zo goed uit allemaal. Ze hadden volgens mij wel 10 honden, 15 paarden en dan ook nog wat kippen, geiten en een stier. De rit door de bergen was suuuuper mooi en ik had een leuk paardje die wel van een sprintje hield dus in het open veld mocht ik eff echt gas geven :D De wegen door de bossen in de bergen waren soms echt gevaarlijk en ik denk dat onze paarden deze wegen nooit zouden overleven. Je moest heel vaak bukken, over kabels heen lopen, grote brokken steen proberen te vermijden etc.. Na de lekkere lunch ben ik nogmaals gaan rijden op een paardje wat net weer onder het zadel was na haar ''zwangerschap''. De man (die de hele tijd was aan het blowen) vertelde me dat de merrie gek was, maar ze was bij mij heel lief dus hij dacht wel dat we voor elkaar gemaakt waren haha. Op het eind zei hij, JIJ BENT ECHT VERSLAAFD AAN PAARDEN haha. Ik was wel wat verdrietig toen we weg moesten, maar helaas...

We hebben ook nog Canon del Sumidero bezocht, een super mooie rivier door hele hoge bergen. Het is echt ontzettend mooi en we hebben krokodillen en aapjes gezien. Iedere bocht die je maakte gaf je weer een super mooi uitzicht.

Nou deze twee tripjes waren toch wel de mooiste en vetste tot nu toe vind ik, maar mijn volgende blog wordt ook heel erg leuk want bij deze tripjes waren Mam en Pap er bij :D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willeke

Hoi allemaal, ik ben Willeke en ik ben 22 jaar oud. De komende maanden zal ik doorbrengen in Mexico, Mérida. Ik ga hier mijn intercambio (exchange abroad) doen aan Anahuac Mayab Universidad.

Actief sinds 02 Sept. 2017
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 4630

Voorgaande reizen:

02 Augustus 2017 - 31 December 2017

Willie op reis in Mexico

Landen bezocht: