Family in Town - Reisverslag uit Yucatán, Mexico van Willeke Hartmann - WaarBenJij.nu Family in Town - Reisverslag uit Yucatán, Mexico van Willeke Hartmann - WaarBenJij.nu

Family in Town

Blijf op de hoogte en volg Willeke

04 December 2017 | Mexico, Yucatán

Heyzzzz... Daar ben ik weer :)

Eind Oktober was het toch echt zo ver, Pap & Mam kwamen naar MEXICO!!!!! Wat een reis, onderneming en uitdaging. Ondanks alle drukte op stal, kregen ze het toch maar weer geregeld om naar mij toe te komen.

Ik moest nog even wat toetsen maken en op Dinsdag 1 November kwamen ze aan met de bus vanuit Cancun, in Merida. We hebben wat rondgelopen in het centrum, lekker gegeten, naar de uni geweest, het strand bezocht en nog meer lekker gegeten. Donderdag vertrokken we naar Rio Lagartos waar we een hele mooie boottocht van twee uur hebben gemaakt door de mangroves. We waren met zijn zessen en hadden een goede gids die telkens stopte voor speciale vogels etc. etc. Na anderhalf uur kwamen we dan toch eindelijk aan bij Las Colorados én de flamingo's! Het was echt super mooi met veel zout bergen en een roze meer. Er waren ontzettend veel flamingo's die gauw naar Celestun zouden ''migreren''. We hebben nog een mooi mudbad gehad en lekker gezwommen en toen moesten we toch weer vertrekken naar Valladolid. Hier hebben we uiteraard weer heerlijk gegeten en de dag erna gingen we naar Chichen Itza.

De piramides, ruines, cenote en kraampjes waren erg mooi, maar het was ontzetten druk. Tientallen touringbussen kwamen aan en mega veel busjes en auto's. Na een paar uur vertrokken we weer terug naar Valladolid om uit te rusten voor de dag erna. Playa del Carmen, here we come. In Playa hebben we lekker gezond, gezwommen en gegeten en ik vond het een heel gezellig plaatsje (met natuurlijk wel veel toeristen). 's Avonds zijn Koen en ik uitgegaan en het was super vet. De dag erna hadden we heel vroeg de boot naar Cozumel met een boot ferry waar grote vrachtwagens ook mee werden vervoerd. Op Cozumel hebben we het eiland rondgereden, gestopt op mooie stranden om te snorkelen en lekker te chillen.

Maandag was ik jarig en hebben we de hele dag aan ons super de luxe hotel gechilld. We hebben uren gesnorkeld, gedronken, gezond en uitgerust en 's avonds hadden we een lekker prive diner aan de oceaan. Helaas moesten Koen en ik dinsdag weer naar Merida en hebben we afscheid genomen in Playa del Carmen van pap en mam. Ze hebben nog genoten van de laatste paar dagen aan het strand voor dat ze weer terug gingen naar het echte leven.

3 weken later kwam de volgende lichting. Pascal, Diana, Armand, Raisa en Lieke kwamen twee dagen op bezoek. We zijn ook weer naar de stad geweest om het beroemde maya ball game te bekijken, te eten in ''beroemde'' maya restaurantjes en lekker bij cenotes en progreso gechilld. Helaas beginnen mijn final exams dus kon ik niet met hen mee naar Bacalar en de mooie kust van Mexico.

Dit zal waarschijnlijk mijn laatste update zijn aangezien ik over een week naar Tulum vertrek om vanuit daar door Guatemala en Belize te gaan reizen met Koenie. Ik zal voor het eerst kerst en nieuwjaar in de hitte gaan meemaken en hoop een onvergetelijke ervaring te hebben in deze landen.

Nou schatjes, nog maar eventjes en dan zie ik jullie eindelijk allemaal weer! Ik kan niet wachten, maar voor nu nos vemos en ik hou van jullie <3

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willeke

Hoi allemaal, ik ben Willeke en ik ben 22 jaar oud. De komende maanden zal ik doorbrengen in Mexico, Mérida. Ik ga hier mijn intercambio (exchange abroad) doen aan Anahuac Mayab Universidad.

Actief sinds 02 Sept. 2017
Verslag gelezen: 913
Totaal aantal bezoekers 4633

Voorgaande reizen:

02 Augustus 2017 - 31 December 2017

Willie op reis in Mexico

Landen bezocht: