La Selva - Reisverslag uit Chiapas, Mexico van Willeke Hartmann - WaarBenJij.nu La Selva - Reisverslag uit Chiapas, Mexico van Willeke Hartmann - WaarBenJij.nu

La Selva

Blijf op de hoogte en volg Willeke

05 Oktober 2017 | Mexico, Chiapas

Hallo schatjes,

ik ben nog altijd even blij dat ik hier ''studeer'' aangezien ik anders nooit de vette dingen kon doen die ik nu doe. 2 weken geleden ben ik 4 dagen naar de jungle geweest, genaamd Kalakmul. Ik sliep in een klein huisje met een bed, een wc en een soort douche. Overal zaten muggen dus een muggennet was wel nodig. Na een hele lange reis van 's ochtend 08.30 tot in de namiddag 17.00, waren we eindelijk aangekomen in Conhuas (via Campeche & Escarcega). Dit was een mini dorpje 30 KM van de echt jungle in de middle of nowhere. Er was een restaurantje waar we 4 dagen lang hebben gegeten en dus bijna de hele kaart hebben uitgeprobeerd.

Op zaterdag ochtend gingen we om 07.00 naar de Jungle met een gids die alleen Spaans sprak. Ondanks dat dit een beetje lastig was om te communiceren begreep ik bijna alles en kon ik t vertalen voor Koen. We zagen heel veel apen van verschillende soorten, spinnen, speciale vogels etc. Helaas duurde de tour maar anderhalf uur dus we waren om 09.00 alweer uit de jungle. Hierna bracht de taxi chauffeur ons naar Kalakmul Archeological Site. Hij zou eigenlijk op ons wachten, maar toen hij vroeg of hij mee kon gaan dachten we dat dit wel handig was. Hij was hier al vaker geweest en kon ons fijn van alles vertellen (free guide tour dus). We hebben een aantal piramides beklommen en hadden ongelooflijke spierpijn erna. De hoogste was bijna 60 meter en vanaf hier zou je Guatemala kunnen zien. Dit land lag maar enkele kilometers van Kalakmul af. Helaas was het denk ik te ver om het echt te zien en daarnaast was het toch alleen maar Jungle. Toen we terug reden zijn we nog eventjes de jungle in gegaan om krokodillen te zien maar we zagen alleen de schildpadden. Rond 17.00 waren we weer thuis en heel moe na een lange dag wandelen en bezichtigen. Het was wel super cooooool.

De dag erna gingen we 3 kilometer wandelen naar andere ruïnes die pas vrij recent zijn ontdekt. Het was heel warm en er waren weer heel veel muggen maar wel super mooi. Op een gegeven moment hoorde we iets rennen in het bos naast de weg waar wij liepen. Het was een groot beest maar we hebben het helaas niet kunnen zien. 's Avonds liepen we weer een stuk in het dorpje en kwamen uit bij een grote vuilnisbelt. Er lag zelfs een dood dier en het was zo zonde van de natuur dat die rotzooi daar lag. Het avontuur was nog niet afgelopen want de dag erna moesten we vervoer zien terug te vinden naar de bewoonde wereld. We zijn om 07.30 's ochtends aan de weg gaan staan en na een half uurtje stopte er een grote Amerikaanse vrachtwagen. We vertrouwden de man wel en zijn dus anderhalf uur met hem mee gereden. Erna gingen we met een colectivo naar Campeche wat heel snel ging, maar toen begon de ellende. We pakten de eerste beste bus naar Merida die er was en toen bleek deze bus ieder stadje langs te gaan op weg naar Merida. In plaats van 2 uur hebben we 5.5 uur in die bus gezeten. In Mexico zijn er heel veel vervelende hobbels in alle dorpjes dus dit was heel vermoeiend.

Maar goed, we waren thuis op maandag avond en hebben nog lekker gegeten en vroeg naar bed voor mijn examens de dag erna. Tot nu toe heb ik al mijn examens gehaald en is mijn laagste percentage 82 %. :) Voel me een echte smartie, maar de examens zijn ook wel ietsje makkelijker haha. Alleen de spaanse vakken zijn beetje moeilijk te volgen dus gelukkig is de inhoud niet heel ingewikkeld.

Afgelopen weekend zijn we naar Celestun gegaan en hebben we een ecologische mangrove tour gedaan. We hadden een hele leuke gids die super veel van de flora en fauna afwist. Er waren delen van de mangroves bij de rode rivier die zijn ''gebouwd'' en hij heeft hieraan meegewerkt 15 jaar geleden zoiets. In dit gebied zijn veel flamingo's te zien en in November komen er zelfs nog meer vanuit Rio Lagartos. Het was een heel leuk stadje met een heel mooi strand, leuke restaurantjes en leuke mensen.

Afgelopen Donderdag en Vrijdag hebben we twee dagen feest gehad. Op donderdag pre-drinks bij ons thuis en erna zijn we naar tequila gegaan en vrijdag was er een feestje bij ons thuis. Het was heel gezellig en erg laat. Ik ging om half 4 naar bed en uiteindelijk was het 5 uur... Timo had me ook nog het zwembad in gegooid, super fijn zo 's nachts met 30 mensen erbij...

Komend weekend gaan we naar Bacalar (aan de oost-kust) dus talk to you sooon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willeke

Hoi allemaal, ik ben Willeke en ik ben 22 jaar oud. De komende maanden zal ik doorbrengen in Mexico, Mérida. Ik ga hier mijn intercambio (exchange abroad) doen aan Anahuac Mayab Universidad.

Actief sinds 02 Sept. 2017
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 4635

Voorgaande reizen:

02 Augustus 2017 - 31 December 2017

Willie op reis in Mexico

Landen bezocht: